Stitch05's Weblog

Mine Håndarbeider

Tallinn 2009

Så var årets ferietur over. Turen gikk i år til Tallinn. Kjempekoselig by. Og når man reiser på tur med en levende GPS og historiker, får man med seg ganske mye. Samboeren er utrolig flink til å gjøre research før vi reiser til nye steder.Mens mitt hode for det meste er fyllt med garn.

Tallinn 2009 008 Hovedporten til Gamlebyen.

Inne i Gamlebyen spiste vi på Olde Hansa.Her gikk alle som jobbet der i klær inspirert fra middelalderen. En meget spesiell meny, men nydelig mat.

Tallinn 2009 007

Her inne (i Gamlebyen altså) fant jeg en flott garnbutikk. En butikk på 2 etasjer. Og mine skatter fant jeg i 2de etasje. Her kan du betale med kort.

Tallinn 2009 013   Adresse: MUURIHAVE 11.

Tallinn 2009 012   Tallinn 2009 009   Tallinn 2009 010   Tallinn 2009 011

Både Aade Long og Evilla. Ull og plategarn.

Sadamarked ligger i retning der de store båtene kommer inn. Her fant jeg 2 boder hvor de hadde garn. Og som dere ser så har jeg min egen sherpa med. hihi. Men bare bilde fra den ene boden.

Tallinn 2009 006

Fant også den som ligger ved Kosmos (kinoen) til slutt. Skuffelse synes nå jeg. De hadde mest vanlig garn. Noe Noro og Arwetta. Men ikke noe av det jeg var ute etter. Vegg i vegg med Viru Senteret er det også en garnbutikk. Men her måtte jeg bruke kontanter.

Årets fangst. Ull og plategarn. Var litt spent på pakkingen. Bort sett fra at jeg måtte kjøpe en bag, så gikk det bra.

Tallinn 2009 016   Tallinn 2009 018   Tallinn 2009 019  Tallinn 2009 020

Tallinn 2009 021   Tallinn 2009 022

Litt Lace Merino måtte jeg jo også ha.

Tallinn 2009 023

Min nye kaffekopp. Noen som kan gjette hva jeg har drevet med store deler av livet? Hint: Inni koppen. Hehe.

Tallinn 2009 027

Englene mine klarer jeg ikke å få tatt fine bilder av. Så jeg får heller prøve meg på et samlebilde til jul. Resterende handel kan dessverre ikke vises frem. For det er julegaver. Jepp. Du leste riktig. Nesten ferdig med alle gitt.

Domina Inn Il Marine.

Noe bilder fra hotellrommet vårt. Det var faktisk på 2 etasjer det også. Med sofakrok og kjøkkenkrok nede. Og soverom oppe. Fullt utstyrt bad i begge etasjer.

Tallinn 2009 002   Tallinn 2009 003 Tallinn 2009 004

august 3, 2009 - Posted by | Uncategorized

1 kommentar »

  1. Så spennende og flott ferie du har hatt! Og så masse deilig garn du har fått kjøpt deg. Blir ikke arbeidsledig ut over høsten du nei 😉

    Kommentar av Marihøna | august 4, 2009 | Svar


Legg igjen en kommentar

