Stitch05's Weblog

Mine Håndarbeider

Rokken min.

I Juni måned kom rokken inn i mitt liv. Har jo holdt på en stund med håndteinen,men dette var noe helt annet. Kjempegøy. Den er kjøpt på  spinnvilt . Søkte litt rundt etter andres erfaringer før valget falt på denne. En Louet S10 DT. Kameraet mitt er ikke av de beste, men jeg har prøvd å ta noen bilder under prosessen fra ull til garn.

Nyrokken

Nyrokken

Litt vanskelig å få tatt rene bilder i en overfyllt leilighet. Så dere får bære over med meg.

Hespetre

Hespetre

Dette hespetreet fulgte med rokken.

Garn på spolen

Garn på spolen

Her har jeg klart å få spunnet litt. Men som en annen skrev i sin blogg ( kan ikke komme på hvem det var). Den stikker av med tråden min.

På hespetreet

På hespetreet

Ja, bildet sier vel sitt.

Til tørk

Til tørk

 Her er garnet vasket og henger til tørk.

Ferdig garn

Ferdig garn

Ta daaa. Her er mitt første håndspunnede garn. Hespen veier 91gr. Ble vel litt tykkelse tynn bulky. Men til å være første forsøk, så er jeg utrolig fornøyd.

Har i et par år hintet litt til damene i husflidslaget om spinning. Og i September skal de ha kurs i karding og spinning. Og jeg er allerede påmeldt. Gleder meg til å lære litt mer.

juli 15, 2009 - Posted by | Uncategorized |

3 kommentarer »

  1. Herlig 🙂 Kois deg på SnB i kveld, vi møtes forhåpentligvis den 25 i Fr.stad.

    Kommentar av bente | juli 15, 2009 | Svar

  2. Stilig rokk! Har aldri sett denne typen før.

    Kommentar av Rubia | juli 16, 2009 | Svar

  3. Herlig!
    Gratulerer som spinnerske!

    Kommentar av Mmmarianne | juli 22, 2009 | Svar


Legg igjen en kommentar

